This page has moved to a new address.

DIY: STUDS ON DENIM

CHICKS ABOUT FASHION: DIY: STUDS ON DENIM

22 november 2012

DIY: STUDS ON DENIM



Denim en studs zijn hot! Daarom hebben we deze week een leuke DIY gemaakt waarin we laten zien hoe je een simpele spijkerblouse kunt pimpen met een paar mooie studs.

Wat heb je nog?
·         Studs
·         Spijkerblouse
·         Mesje of iets anders scherps








Het enige wat je nodig hebt is een spijkerjasje en studs. Ik heb ervoor gekozen om bronzen studs te gebruiken. Dit omdat de knopen ook dezelfde kleur hebben.

  1. Ik ben begonnen met de bovenkanten van de zakken te accentueren. Druk de stud door de stof en zorg dat de pinnetjes aan de achterkant goed worden aangedrukt. Ik doe dit altijd met een mesje.
  2. Plaats de studs op gelijke afstand. Dit is soms een beetje moeilijk om te zien, dus daarom heb ik ze echt direct naast elkaar geplaatst. Als je het op een spijkershort gaat aanbrengen  kun je lijnen trekken met krijt.
  3. Vervolgens kun je nog kijken op welke andere plekken je studs wilt aanbrengen. Ik heb ervoor gekozen om het nog op mijn schouders te plaatsen. Dit doe je vervolgens weer op dezelfde manier.

Nu is hij klaar. Ik heb er denk ik een half uurtje over gedaan, dit omdat ik nog niet helemaal wist waar ik de studs moest plaatsen. 

Wil je ook zoiets maken? Je kunt studs kopen op Ebay of via de Studfabriek

Ps. Wat voor DIY met studs zouden jullie leuk vinden om te zien op onze blog?

-Kiki-

Labels: , , , , ,

55 reacties:

Op 22 november, 2012 , Blogger Unknown zei...

if i could, i would put studs on everything!!!!!!!:))
xx



http://style-squared.blogspot.ca/

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Malou zei...

Heel leuk gedaan!

 
Op 22 november, 2012 , Anonymous Anoniem zei...

Me gusta el resultado¡¡¡¡

Saludos
http://judithbysucre.blogspot.com.es/

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Unknown zei...

leuk gedaan, heel erg handig met die foto's!
ik heb vandaag ook een DIY gepost, ben benieuwd naar wat je er van vindt!
au revoir,
liefs, laila.
www.attheboutique.blogspot.com

 
Op 22 november, 2012 , Blogger diefahrradfrau zei...

Cool look! And so easy done...
xx
Christiane
http://bikelovin.blogspot.de/

 
Op 22 november, 2012 , Blogger elkedagelbrich zei...

Handig!

Liefs,
xfashionmeep.blogspot.com

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Fleur zei...

heel leuk gedaan!
xxxx

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Demi zei...

Ze verkopen tegenwoordig ook studs bij de h&m! Helaas wel alleen in het zilver, terwijl ik zo graag goude studs wil!
x

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Belle zei...

Ziet er leuk uit!

www.denbelle.blogspot.be

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Les is more zei...

Ik hou er van! leuk.
xoxo

 
Op 22 november, 2012 , Blogger mafalda. zei...

Amazing idea honey! :) I'm actually trying to do the same
x

www.be-your-own-hero-now.blogspot.pt

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Petite-Sal zei...

Superleuk! Het contrast tussen de spijkerstof en de studs is ook leuk! :)

X

 
Op 22 november, 2012 , Anonymous Debbie zei...

Dat heb je echt heel leuk gedaan.

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Unknown zei...

Thanks for that DIY, will try it out!

>> milna89.blogspot.com <<

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Sharon (Style-Chameleon) zei...

Leuke DIY!



http://style-chameleon.blogspot.com/

 
Op 22 november, 2012 , Blogger laulaulaura zei...

Super leuk!
Ik moet het ook nog steeds een keer doen!
xo
laulaulaura.blogspot.nl

 
Op 22 november, 2012 , Blogger Unknown zei...

Ah! Those are so fun. I love studs.
xo
girlintheyellowdress.com

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Elisa Zanetti zei...

Nice DIY! But I love my denim shirt as it is, plain and simple <3
http://namelessfashionblog.blogspot.it/
http://www.facebook.com/NamelessFashionBlog

 
Op 23 november, 2012 , Blogger FASHIONCONTAINER zei...

Heel mooi!

www.Fashioncontainer.com

 
Op 23 november, 2012 , Blogger MIXT fashion and lifestyle zei...

leuk gedaan!

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Fabrizia Spinelli zei...

Really amazing result dear!
Come back soon to visit my: fashion blog!
< Win a chic watch by La Mer Collections !!

 
Op 23 november, 2012 , Anonymous bertine zei...

deze is echt mooi geworden!

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Dascha zei...

Super leuk gedaan met de studs!
Het resultaat is mooi geworden!

xoxo
http://www.its-dash.blogspot.nl/

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Wendy zei...

Leuke post dit, echt leuk gedaan met die studs.

XxX
http://fabulousstylews.blogspot.com

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Judith zei...

Erg gaaf!

 
Op 23 november, 2012 , Blogger livlovelaugh zei...

This is so cool! Thank you for sharing!

-liv
http://chocolivlovelaugh.blogspot.kr

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Nena zei...

Leuk gedaan!

http://turn-it-insideout.blogspot.be/

 
Op 23 november, 2012 , Blogger My Scrambled Style zei...

Erg leuk geworden!

Xo

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Anita - Fashion Attacks zei...

Gaaf! Heel erg leuk! X

 
Op 23 november, 2012 , Blogger Diana Dazzling zei...

Great DIY! I'll try to do it!
Thanks for visiting my blog! I'm so glad you liked it :D
I follow you now on GFC, FB and Bloglovin' (23)
Hope you will do the same :D
keep in touch! xoxox

www.cmgvb.com
www.cmgvb.com

 
Op 24 november, 2012 , Anonymous Mónica - Mes Voyages à Paris Style Blog zei...

I love studs on denim! Cool!
xx
M.
http://www.mesvoyagesaparis.com/

 
Op 24 november, 2012 , Blogger Hafsah. zei...

erg leuke DIY!
elkaar volgen? xx

 
Op 24 november, 2012 , Blogger BlogDaph zei...

Wauw, super vet!

Blog van een vriendin:
http://filosophiee.blogspot.nl/

 
Op 25 november, 2012 , Blogger FormulaFarah zei...

Wat leuk gedaan!! En het resultaat is mooi!

Xxx Farah

www.formulafarah.com

 
Op 25 november, 2012 , Blogger Elle Johns zei...

Oh wow those studs looks sooo good! :) Your blog is absolutely fabulous-just became a member/follower of your blog. I hope you'll follow me back and we can keep in touch. Happy Blogging!!! 



♥ Elle
www.thehighfeather.com 
High Feather Twitter
High Feather Facebook
High Feather Bloglovin

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

 
Op 25 november, 2012 , Blogger Simone zei...

Leuk gedaan!

Chica de Ahora

 
Op 25 november, 2012 , Blogger Unknown zei...

Tuurlijk! :)

 
Op 25 november, 2012 , Blogger ♥♥Fashion-LadyLovely♥♥ zei...

Super stoer!!!

 
Op 26 november, 2012 , Blogger Shannara zei...

ziet er cool uit!

 
Op 26 november, 2012 , Blogger Ashley zei...

Super leuke DIY! Ik heb ook nog een aantal 100 studs liggen, maar snel gaan gebruiken dan ;)

 
Op 26 november, 2012 , Blogger The Style Avenue zei...

schitterend! dat ik nu es een DIY dat ik ook zou kunnen ;-) ik moet er wel dringend ook aan beginnen! ;-)

 
Op 30 november, 2012 , Blogger Nina zei...

Je kan de gouden studs bij studskopen.nl halen! daar heb je volgensmij 50 of 100 studs voor 8-9 euro! xx

 
Op 01 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

Superleuk, ik ben van plan om dit ook te gaan doen!
Maar ik heb eigenlijk een vraagje:
Kan je de studs ook op dunner stof zetten of is dat niet slim?
Voel je iets van de pinnentjes van de studs?

& Verder heb ik nog een oud paar Vans die ik wil gaan pimpen met studs om ze wat leuker te maken! (:

 
Op 01 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

Hoi Jessie,

Leuk dat je een kijkje heb genomen op onze blog. Antwoord op je vraag; het kan wel op bijvoorbeeld katoen, maar als je het op dunnere stoffen gaat proberen heb je snel de kans dat ze er weer afvallen. Ik heb het namelijk ook op een blouse geprobeerd die een beetje doorschijnt, maar zodra hij in de was is geweest, zitten de studs best los en scheef. Op de kraag blijven ze trouwens wel goed zitten. Wat je wel kan kopen zijn studs die je erop kan lijmen! En als je de pinnetjes goed ombuigt voel je er in principe niks van.

Binnenkort zet ik ook een DIY erop met studs op een short 

Super veel succes, ben benieuwd naar je resultaat als het af is!

 
Op 02 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

i love studs and jeans! perfect combination

check my blog
donnaiveh.blogspot.com

if you like it we can follow each other via GFC, FB!

muuuah!

 
Op 03 december, 2012 , Blogger preeti zei...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
Op 03 december, 2012 , Blogger preeti zei...

Zeer goede tips lieverd. Ik kocht een pailletten jurk ik zou graag een aantal studs aan toe te voegen

________
Kindersieraden

 
Op 04 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

Love what you have made!

http:/thirteentalesoffashion.blogspot.com/

 
Op 25 december, 2012 , Anonymous Anoniem zei...

Leuk! Ik ga zelf ook wat studs halen denk ik!

 
Op 08 januari, 2013 , Blogger Amélie De Rycke zei...

Superleuke DIY!
Echt inspirerend!
Liefs,
Amélie
http://bagsandchocolate.blogspot.be/

 
Op 01 juni, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Haνe you еver conѕideгed abоut adding a little bit more
than just your aгticles? I meаn, whаt you say is valuable and everything.
But thіnκ abοut if you adԁed some gгeat photοs or video
clips to give your posts moгe, "pop"! Υour
contеnt is exсеllent but ωіth pics and videos, this website could certainly be onе of the very best
in its niche. Good blοg!

Check out my webρage: www.daronet.tv

 
Op 01 juni, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Hello! I knoω this is kinda off topіc but I ωаѕ wondering ωhich blog
platform arе уou using foг thіs ωеbsite?
I'm getting tired of Wordpress because I've had
problems ωіth hackers and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

Look at my site :: Exposed Photo

 
Op 01 juni, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

You have brought up a very good points, thanκyou foг thе post.


Take a lоοk at my ωebρage: Garter Belts Women

 
Op 01 juni, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

When I inіtіаllу commented I сlіcked the "Notify me when new comments are added" checkbox аnd now each tіme а сomment iѕ adԁed I get severаl е-mails with thе samе сomment.
Is therе any wау yоu can rеmove my mοthers daughter from
that serѵice? Thanks!

Αlsο visit my sitе High Heel Nymphos

 
Op 18 juni, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Amazing! Ι'm really enjoying the design and style of your weblog. Are you using a custom theme or is this readily available to all users? If you really don't want to ѕay the
name οf it out in the public, рlease emаil me at: ѕanοrarodgers@уahoo.

com. I'd absolutely love to get my hands on this theme! Many thanks.

My page ... Firm Teacher

 

Een reactie posten

VERGEET MIJ NIET TE VOLGEN!

B L O G L O V I N' | F A C E B O O K | I N S T A G R A M

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage