This page has moved to a new address.

BEAUTY TREND: GREEN SMOKEY EYES

CHICKS ABOUT FASHION: BEAUTY TREND: GREEN SMOKEY EYES

4 december 2012

BEAUTY TREND: GREEN SMOKEY EYES

green smokey eyes


Elke seizoen vind ik het weer spannend wat de nieuwste beauty trends zijn. Er zijn trends die komen en gaan, en soms blijven bepaalde trends wat langer hangen. Zo ook de 'Smokey eye' die je eigenlijk jaar wel ziet terug komen op de catwalks, alleen vaak net in een ander jasje.

Ook deze winter zien we de 'Smokey eye' opvallend vaak voorbij komen. Met de feestdagen voor de deur is dit nog altijd de perfecte party look. Met deze oogmake-up maak je je ogen onweerstaanbaar en wie wil dat nu niet met al die feestjes op de agenda?

Mij leek het dan ook erg leuk om deze trend nog eens stap voor stap uit te leggen. Het is namelijk  helemaal niet zo moeilijk en het resultaat is altijd prachtig! Ik zelf ben helemaal weg van deze 'Green Smokey Eye', maar goud of metallic kleuren zijn ook erg mooi en helemaal van nu! Bekijk mijn 3-stappen plan waarmee je binnen een paar minuten de perfecte 'Smokey Eye' creëert.  en probeer het zelf eens...

  • Stap 1. Breng een zwart lijntje aan op de ogen met een kohlpotloodje of met zwarte oogschaduw. Schiet je een beetje uit dan is dit geen probleem, het lijntje ga je hierna namelijk vervagen. Dit kun je het beste doen met een kwastje of wattenstaafje.

  • Stap 2. Vervolgens breng je de donkerste kleur groen aan op het vervaagde lijntje. Vervaag de kleur vanaf de wimperinplant van donker naar bijna niets tot je arcadeboog. Breng vervolgens over je gehele ooglid tot aan je arcadeboog een lichtere kleur groen aan. Hierbij is het erg mooi om verschillende kleuren groen te gebruiken, deze laatste stap kun je dus vaker achter elkaar uitvoeren. Let erop dat je de vorm van je wenkbrauwen aanhoudt, dan wordt het geheel nog mooier. Het geheim van een goede 'Smokey eye' is dat de kleur het donkerste is tegen de wimperrand en dat deze kleur vervaagd naar over de rest je bewegend ooglid.

  • Stap 3. Als laatste breng je mascara aan voor de finishing touch. Ik zelf vind twee lagen altijd het mooiste. Breng je te veel mascara aan dan gaat klonteren en dat wil je juist niet hebben. Ook is het erg leuk om bijvoorbeeld een keer nepwimpers te gebruiken voor een nog verleidelijkere oogopslag.


Wat vinden jullie van deze 'Green Smokey Eye'?
- Inge - 







Labels: , , , , , , ,

25 reacties:

Op 04 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

mooi! heel erg handig uitgelegd in die stapjes, kan zelfs iemand als ik nog begrijpen! hihi,
liefs, laila.
www.attheboutique.blogspot.com

 
Op 04 december, 2012 , Anonymous Cristina zei...

Great photo and post!

 
Op 04 december, 2012 , Blogger Lara zei...

Ziet er echt superleuk uit!

 
Op 04 december, 2012 , Blogger Joy | The life of Joy zei...

ik vind het echt super leuk maar ik kan het zelf nooit. Ik ben geen held in make up.

 
Op 04 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

really like the colors :)
xx mili

callmemaeby.blogspot.com/

 
Op 04 december, 2012 , Anonymous beautyforgirls zei...

Erg mooi, ik vind smokey eye altijd mooi.
Liefs, xxx

 
Op 04 december, 2012 , Blogger Shannara zei...

ziet er heel mooi uit!

 
Op 04 december, 2012 , Blogger www.curlsandbags.com zei...

Erg mooi! Ik ben fan!
ps: mss wil je meedoen met mijn winactie?

 
Op 04 december, 2012 , Blogger Arletta zei...

Heel mooi!

 
Op 04 december, 2012 , Blogger BAGSANDSUSHI zei...

Echt super mooi! Dit ga ik ook zelf proberen! Leuk :)

X Laura

http://bagsandsushi.com

 
Op 04 december, 2012 , Blogger Les is more zei...

super pretty! leuke post.
xoxo

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Isa zei...

Yeeeees the only thing I'm missing is the green eyeshadow.

http://lasaloperie.blogspot.com.br/

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Dascha zei...

Wauw.. Haar oog is echt mooi
opgemaakt! Wil dat ook hihi.

xoxo
http://www.its-dash.blogspot.nl/

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Elisa Zanetti zei...

wanna try this!

Please vote for me at this
link for the Grazia contest! You can vote every day…thanks!
http://namelessfashionblog.blogspot.it/
http://www.facebook.com/NamelessFashionBlog

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Ilse zei...

Ik vind het heel mooi, vooral dat randje oogschaduw onder de ogen!
Ik volg je nu!

Veel liefs,
Ilse

www.frescodulce.blogspot.com

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Ilse zei...

Oh, blijkbaar volgde ik je al, foutje! Haha :)

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

love this kind of make-up!
thumbs up to your post

donnaiveh.blogspot.com

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

Haha ;-)

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Sharon (Style-Chameleon) zei...

Mooi!



http://style-chameleon.blogspot.com/

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Elize-Thebigguide zei...

Leuke geschreven!
x

 
Op 05 december, 2012 , Blogger Amina zei...

Hvala na komentar =D
I follow you now =D =D

 
Op 07 december, 2012 , Blogger Guylaine Fréderique zei...

Mooi! Leuke post ook! Liefs

 
Op 08 december, 2012 , Blogger Rosalinde zei...

Heel mooi met dat groen! Weer eens wat anders. Toch vraag ik me af of dat mooi zou staan bij mij. Ik heb blauwe ogen namelijk en groen erbij lijkt me dan best opvallend! Bedankt trouwens voor je reacties op mijn blog, leuk dat je de tijd hebt genomen om te reageren :)

 
Op 09 december, 2012 , Blogger Unknown zei...

Green smokey eyes passen perfect bij mijn oogkleur! Bedankt voor je comment op mijn blog, natuurlijk zou ik het leuk vinden om je te volgen! Ik volg je met GFC en met Bloglovin. Volg jij mij dan ook?

Mooij

 
Op 10 december, 2012 , Blogger The Style Avenue zei...

i love it! ik draag vaak een groene smokey :-)

 

Een reactie posten

VERGEET MIJ NIET TE VOLGEN!

B L O G L O V I N' | F A C E B O O K | I N S T A G R A M

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage